donderdag 7 mei 2015

Ornamenten


Op verschillende blogs zag ik prachtige ornamenten voorbij komen! Toen ik vandaag met mijn twee meiden in de kringloop liep, kwam ik leuke materialen tegen om er ook een paar te maken.



Ik heb een glazen stop voor op een fles gebruikt en twee keer een voet van een lamp. Een kaarsenstandaard en een uiteinde van een gordijnroede. Na wat houten blokjes gezaagd en geschuurd te hebben smeerde ik ze in met zwarte hobbyverf gewoon van de action. Het staale draad vond ik laatst tijdens een wandeling langs de kreek. Ik wilde het meenemen met dit in gedachte, maar Andre zei het nog wel in de schuur te hebben liggen...  Niet dus! Dus daar moest hij terug om fietsen. 






                            Eerst heb ik de losse delen met een lijmpistool aan elkaar geplakt, wat ik er overigens geen goeie lijm voor vond... Welke lijm hebben jullie gebruikt hiervoor? Daarna schilderde ik ze in de kleur lava van carte colori. Dat is de kleur die je op de muur ziet. Ik maakte nog een mix van de zwarte hobbyverf met de grijze lava kleur en als laatst smeerde ik een badje van koffieprut erover. Dat mengt heel mooi met de natuurlijke kalkverf. Er ontstond een soort verweerd groen. Ik gaf me handen een wit poederig laagje bloem en wreef ze af aan de ornamenten voor een extra mat effect. Ik ben heel tevreden over het resultaat. Andre zei toen ik klaar was, dat hij eerlijk moest bekennen dat hij dit niet had verwacht toen hij de rommel zag die ik uit de kringloop had meegenomen.


Hihi missie geslaagd en ik heb weer is heerlijk geknutseld. Wat was dat lang geleden zeg! 
Ik ben benieuwd wat jullie me volgende keer weer laten zien op jullie blog.

Liefs Sanne 

15 opmerkingen:

Spijshuisje Lyd zei

Mooi Sanne!
Is je man er voor terug gefietst?.. Dat heb je dan heel goed gedaan :-)
Fijne dag! Lydia

Danielle van Heusden zei

Mooi gelukt sanne! Leuk om zo bezig te zijn hè! :) Fijn dat je man het ook mooi vind!
Liefs Daniëlle

La Blomst-Living zei

Super gelukt, Sanne! Leuk om te doen en je kan trots zijn op het resultaat!
Liefs, Linda

Home is where the heart is zei

Mannen :)) of het zit hem in de naam

Ze zijn zeker te weten goed gelukt!!
En dan te bedenken dat ik 3 jaar geleden materiaal voor dit soort ornamenten heb weggegeven *snik*
En tot op heden nog niet op rommelmarkten en kringlopers ben tegengekomen maar de aanhouder wint, eens zal ik ze tegenkomen hahahaha
De kleur vind ik erg mooi. Nou meis, geniet er lekker van en van vandaag

lieve groet Brigitte

It's me zei

Ze zijn leuk Sanne...!...liefs Ria..x!

Onder de rieten kap zei

Wauw! Die zijn echt goed gelukt, gave afwerking ook met die koffieprut en bloem, echt mooi geworden!
Groetjes, Yvonne

De Meidenmuts zei

Hoi Sanne,
Bedankt voor je leuke reactie op mijn blog!
Maar goed dat je een reactie achter hebt gelaten op mijn blog...anders had ik jouw niet gevonden. Ik heb me gelijk bij jouw aangemeld...je hebt een mooi blog!
Jouw ornamentjes zijn ook heel mooi! Leuk om te doen, hé.

Groetjes Anita

lia zei

Ze zijn heel leuk geworden.

Roelie Steinmann zei

je ornamenten zijn heel goed gelukt. Ik zag trouwens dat jij hetzelfde tafeltje/bankje hebt als ik. Van de Leen Bakker, super leuk om te stylen vind je ook niet. Leuke blog heb je, ik ga je volgen.

groetjes Roelie

inro soor zei

gaaf gelukt! en wat een mooi blog, ben er een poosje ff tussen uit geweest, dus ik heb dit gemist:( ga tzt eens lekker bekijken en lzen.
ik heb me bij je aangemeld;-)
groetjes, Inge R (sfeerinlandelijkestijlnummer2)

Coby Breitner zei

Hai Sanne, zie eigenlijk je laatste post pas.
Prachtig geworden allemaal hoor. Je mag van mij veel vaker bloggen, we zijn benieuwd naar de rest van het huis.
Groet Coby

Happy Living zei

leuk, weer een nieuw blog erbij! welkom...
ik ga je volgen gezellig.

groetjes,

Debby
Happy Living & www.flekzer.nl

Truus De Jong zei

Ik zag jou ornementjes voorbij komen ,ik vind ze erg mooi geslaagd ik ga het ook maar eens proberen .
Ik ben Truus de Jong een nieuwe volger .Ik ben te vinden op Facebook pagina onder de naam :atelier t,OPSLAG
H gr v jou nieuwe volger !!!

Karin Joan zei

wauw!! wat zijn deze mooi gelukt zeg!! En wat een goed idee van dat bloem, dat kende ik nog niet. Echt lachen dat je man terug moest fietsen! hihi. Zo liet ik die van mij een keer met een grote tak naar huis fietsen: bijna net zo groot als zijn fiets! wat een schatten hebben we dan toch he?!
Ik ben wel heel benieuwd hoe de ornamenten er 'before' uit zagen...

Angélica D zei

hi ,, Sanne ,,,i love you house and you blog ,, you have a new follower
Angelica